Ålandsbåten

Ja, de hela börja me att vi tog taxi bort till båten dåra och väntade på alla!
Fast några (jag va en av dom) gick på i föreväg och de roliga hinner ju börja redan innan vi kommit på båten! Går först genom en spärr och då säger min kusin på skämt "Skönt att de inte va ngn visitering!" och så berätta hon att hon brukar skämta och säga "var ska jag lägga vapnet?" Iallafall, efter spärren åker vi upp för en rulltrappa, jag, mamma, pappa, syster Rebecca och hennes kille Jocke och Filippa min kusin dåra! Ja väl uppe blir jag och Filippa stoppade, de ska kolla igenom våra väskor! Bara för att vi skämta om de precis innan xP hahaha!
Iaf så gräver nån snubbe runt bland kläder och underkläder och sen får vi gå vidare ombord.
När alla är ombord och samlade strax innan halv sju beställer vi första ölen sitter och umgås... lagom kul. Sen bestämmer vi lite yngre oss för att gå och kolla runt på båten och skit och jag började berätta om allt jag ville äta (ja e matmonster) som just då va salamikorv och chokladpudding! Inte tillsammans dåra men iallafall^^

Två timmar senare vare den efterlängtade middagsbuffen! MUMSI! Ja åt lite av varje och de va fri tillgång till dricka;) Drack ett glas öl och ett glas vin och ett glas pepsi 8D HAHA
Då vare också tal för Roger som fyllde femtio dåra och vi fick se massa kort och han fick en cykel och vi sjöng:D

Efter maten gick vi och fixade oss (kan säga att vid dehär laget har ja använt 4olika par skor på båten, på ungefär 4timmar) och nu när vi skulle dricka lite mer, dansa och ha skojj tog ja på mina platta skor.
Jag och kusin Luke beställde rom och cola, mumsi:) Sen dansade jag faktsitk xD kors i taket, ja e sämst!
Sen så lyckades ja få Luke att dansa också, då slutade jag eftersomatt han faktiskt kan dansa :P
Vi va på dedär stället ett tag och de va najs, sen försvann Julia (min kusin) så jag och Filippa skulle hitta henne, då hamnade vi på en annan klubb och dansade lite innan vi gick tillbaka!

Tillslut hittade vi Julia som hade hittat Luke och sen oss xD haha galet! Och vi dansade mer(Y) sen gick vi tillbaka till klubben jag och Filippa va på och jag fick en MEGAGOD hallondrink och när den va slut åt ja upp alla hallon:)
Iallafall, då började Luke bli... ganska full! Så jag och Julia tog hans öl och Julia hjälpte honom till hytten.
Precis då köpte pappa ngn drink åt mig för ja klaga på att han och mamma inte köpt ngn drink/öl till mig sen ja fyllde 18:P haha

När ja druckigt upp den gick ja och hjälpte Julia och vi satt i Lukes hytt ett tag (Y) Sen gick vi två och dansade och åt och dansade! Innan vi vid 4 eller halv 5 eller vare va gick till vår hytt där Valle (Julias kille) hade vaknat och trott att de va morron xP HAHA somnade direkt när ja la mig och gick upp kl 9 dan efter!  GALET
Åt frukost på de gungigaste stället på hela båten så ja höll på att dö!!! Mådde PISS så ja gick och sov ett tag till.
Köpte bara kinderäggsgodis på båten inget annat...
Sen packa vi och drog hem
Så jäkla lyckat:D


Kommentarer
Postat av: Kira

att bror min kan dansa vet jag, haha men att han va tvungen o supa sig så packad skäms ja lite över. haha menmen! låter som ni hade kul, både du, min bror och min mamma! :D

2009-02-08 @ 03:19:39
URL: http://kiiraa.blogg.se/
Postat av: Y

fan vad roligt, jag åker ålandsbåten varje sommar, maten är HÄÄÄÄRLIG! xD

2009-02-08 @ 10:59:24
URL: http://ylvape.blogg.se/
Postat av: Julia

fyllekäket var godast:) det vart sååå lyckat allt. förutom att jag letade efter alla i typ mer än en timme..

2009-05-12 @ 12:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0