Midsommar i Karlholm

På torsdagen åkte jag, Ellen och  My upp till Ellens land för att tare lungt och fira midsommar med alla glada bönder.

I bilen satt vi fem personer, tre hundar, två katter och en massa packning ungefär 15mil ut till landet. Trångt och mysigt? ;)

Vi kom fram på torsdagkväll och vädret var inte så bra, men vi packade in våra väskor i vår egna lilla stuga och gick sen upp till det stora huset för att äta korv och titta på TV med Ellens pappa och hans tjej.
Vi gick ner till vår stuga för att sova, jag och Ellen i ett rum och stackars My själv i ett annat. Haha!

Dagen efter vaknade vi klockan ett och kände att vi kanske sovit liiite för länge. Vi åt frukost och drog på oss råsnygga kläder *not* tog fram flakmoppen och Ellen körde iväg med mig coh My på flaket ut till byn.

När vi kom in till byn möttes vi av en jäkla massa fulla, utklädda ungdommar. Det var med i något som hette typ Sprit-rundan där det typ gick ut på att klä ut sig och supa? Haha! Låter nice.
Vi mötte Indianer, negrer, clowner, ishockeyspelare och typ arbetare? Det var alla glada och trevliga och ville åka på moppen.
Vi åkte hem gjorde oss lite iordning och åt sen middag med.
Efter middagen fixade vi oss några sekunder till och tog sen en varsin cykel och all vår dricka och begav oss in till byn där midsommarfirandet skulle hållas.
Vi kom dit på tok för tidigt så vi bestämde oss för en powernap på bryggan.
OCH VET NI VAD?
Mitt när vi ligger där och kollar på molnen så kommer det tre nattvandrare. PÅ LANDET! Haha, men gud de var tusen gånger trevligare än dom här hemma i stockholm. Vi pratade lite med dom och de stäldde tillochmed upp för en bild till bloggen.

Efter ett tag rullade det in folk och vi började presentera oss för alla.
Sen fortsatte bara kvällen med drickande, dans, prat och pussandes ;)
När det roliga var slut runt halv tre så hoppade vi upp på cyklarna och vinglade hem. På vägen ramlade först Ellen omkull och sen körde My i diket. Och gud så jag skrattade!

Väl hemma slocknade vi direkt i sängarna men My fick besök på natten som hon föröskte slänga ut ett bra tag. Jag lossas sov och orkade inte lägga mig i. Men tillslut lyckades hon slänga ut dom ändå^^

Berättar med i ngt annat inlägg!

Vid havet öppnades första burken;) Jag cyklar glatt in till byn ^^ Jag, My och Ellen :) POWERNAP på bryggan ;) några bönder 25åringen och Johan ^^ My, 25åringen, Jag och Ellen vi stal böndernas kepsar ;)  Jag, bonde, nattvandrare och My mysan och jag <3 den dansande tysken och jag :P glad bonde 8) jag bytte jacka med en bonde... :P hahaha jag ville ha Joahns nummer x) en full bonde  en bonde och My

Alla bilder går att förstora om du trycker på dom och alla bilders förklaring finns om du håller muspekaren över bilden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0