Saknaden gör ont...

Lena (Britt-Erik)

Du var en del av familjen.., du var min familj! Den jag tog hand om som om du varit mitt barn! Den jag gav mat, som jag skulle skydda från allt ont! Att misslyckas med det är något jag aldrig kommer förstå! Även fast folk säger att jag inte kunde göra något, så kan jag inte få bort kännslan av att jag inte fanns där för dig när du verkligen behövde mig.
Fyra dagar var du borta... du var på landet, i Tierp, jag var hemma och jobbade i Stockholm... de var 12mil imellan oss.
De var på Onsdag, den 30Juli som mamma ringde från landet och berättade att du varit borta i fyra dagar... hon berätta att hon hade hittat dig nu.
Hon berätta att du inte kunde gå...
Ångesten steg inom mig.., varför hade jag inte fått veta? Om jag bara visste hade jag kommit dit och letat efter dig varje sekund tills jag hade hittat dig! Min lilla prinsessa!
Hon sa att de skulle bli bra.., att du var uttårkad och trött, du skulle få vatten och få vila lite! Sen skulle de bli bra...
Dagen efter dog du...
Jag kunde inte tro på det! Inte en sekund! 31Juli 2008 lämnade du mig här... du lämnade mig och Felix! Vi som älskade dig mer än vad någon kan älska något!
När jag fick veta det... det var som att bli tömd på allt man har inom sig! Sekunden jag hörde "Lena är död" så kände jag ingenting och allting på samma gång! Jag fylldes med tusentals kännslor men har ändå aldrig kännt mig så tom förut. Jag åkte till landet... kändes egentligen meningslöst... du var ju redan borta! Fanns inget ja kunde göra längre! Men ja åkte dit!
Grät hela vägen på tåget... och när jag kom fram!
Men grät mest när jag såg din grav... Adrian gjorde ett kors och pappa oljade in det och vi satte ner det vid din grav... De låg redan blommor där... jag grät så ja trodde jag skulle dö! Dö av att hela mitt liv skulle försvinna ut med tårarna...
Längsamt knäppte jag upp mitt halsband... en guldkedja med ett hjärta på, jag virade det några varf runt korset och lät det hänga där...
Det sorgliga med det hela var att se Felix sitta vid din grav... han bara satt där... :/ jag tror han förstod... att djur kan förstå sådant!
Jag stannade bara en dag på landet... sen dess har jag varit där en gång.... jag kalrar lixom inte av det...

Jag saknar dig Älskling! För mig var du mer än bara en katt! Du var min familj...
Jag älskar dig Lena


Kommentarer
Postat av: Elina

:'( du beskrev exakt känslan när man får höra att ens älskade katt har dött...det är så hilma fruktansvärt! vila i frid, Lena!

2008-11-22 @ 11:39:09
URL: http://elinettes.blogg.se/
Postat av: Elina

Himlens finaste kattisar!!! <3<3<3<3

2008-11-22 @ 11:42:34
URL: http://elinettes.blogg.se/
Postat av: Ellen

:'( :')

Gud vilken jobbig video, sånt här får man inte ladda upp. Först skrattar man för att hon var så himla rolig. Sen gråter man för att hon är borta. Sen blir det bara knas. R.I.P Lena :'()

2008-11-22 @ 13:19:01
URL: http://kaeck.blogg.se/
Postat av: Natta

stackars dig!<33 :'(

får jag bara fråga en sak varför kallades hon britterik??<33

2008-11-22 @ 18:15:58
Postat av: Miranda

Natta SVAR: jag vet inte riktigt:) de bara blev britterik:)

2008-11-22 @ 19:42:00
URL: http://mestiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0